|   
| 
| 
  Szukaj |  
| | 
| >NASZE STRONY |  |  MAIN |  
	|  | 
 
 
 
 |  | 
  GRY FABULARNE |  
	|  | 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 |  | 
  GRY cRPG |  
	|  | 
 
 
 
 
 |  | 
  FANTASTYKA |  
	|  | 
 
 
 
 |  | 
  PROJEKTY |  
	|  | 
 
 |  | 
 |  
| 
  Statystyki |  
| | userzy w serwisie: gości w serwisie: 0
 | 
 |  |  | 
|  |  |  |  
|  |  |  |  
| 
 
| 
| 
| 
| 
| Encyklopedia |  
| | 
 
 
| 
| 
| Jedynie w nielicznych wioskach są sklepy lub faktorie handlowe, tak więc większość ludności zdana jest na wędrownych kramarzy, zajmujących się handlem na niewielką skalę. Kupują oni od rzemieślników i kupców łatwe do transportu dobra, po czym podróżują od wioski do wioski, sprzedając swoje towary, a przy okazji roznosząc plotki i wiadomości. Wędrowny kramarz może handlować wszystkim, co łatwo nosić: garnkami, rondlami, ubraniami, małymi przedmiotami, sakiewkami, igłami, nożami itp. Na gęściej zamieszkałych obszarach, w celu ochrony przed konkurencją ze strony niezrzeszonych handlarzy, wędrowni kramarze mają zwykle licencje i tworzą własną gildię. Większość z nich nie ma stałego miejsca zamieszkania i wiedzie życie nomadów. Wędrowni kramarze mają silne poczucie więzi z osobami, wykonującymi ten sam zawód, nawet jeśli pochodzą z różnych ras i nie mają wspólnej tradycji, historii ani języka. Wielu z nich zdobyło umiejętności, podobne do tych, jakie mają zielarze. Prawie nikt im nie ufa, a już najmniej strażnicy miejscy i drogowi. 
 Jest to jedna z profesji do Warhammera.
 |  |  |  
 | 
 |  |  |  |  |  
 
 
 
© 2000-2007 Elixir . Wszelkie prawa zastrzeżone. 
Designed by Kerm 
Engine by Khazis Khull based on jPortal
 |  |   |